zaterdag 5 mei 2012

Overstromingen en feestjes


Gisteren was een bewogen dag. De tweede groep Amerikaanse vrijwilligers is aangekomen, en voor het grootste deel van de eerste groep was het gisteren dus de laatste avond. De nieuwelingen kregen al meteen een fantastisch welkom in de vorm van een rasechte tropische storm: een regengordijn waar je nauwelijks door kon kijken, donderslagen die je in je buik kon voelen resoneren en bliksemflitsen waarbij je je afvroeg of er eigenlijk wel een bliksemafleider op het dak staat... Anyway. Leuke verrassing voor mij persoonlijk toen ik terug in de slaapzaal kwam na mijn lessen: het raam was blijkbaar niet storm-proof, de slaapzaal stond onder water en al, ja AL mijn spullen waren totaal doorweekt. Gelukkig had ik mijn laptop meegenomen naar de klas, maar mijn kleren kon ik uitwringen, en mijn boeken zullen weldra mooie schimmelpatronen vertonen. Overal kapstokken gaan schooien, en de kledingstukken zo goed mogelijk te drogen gehangen, wat trouwens niet meevalt in een luchtvochtigheid van bijna 100%... Zelfs wat niet natgeregend was, voelt toch nog klam aan: de lakens, de kussen, de handdoeken... Het zou me niet verbazen als hier vandaag of morgen spontaan paddenstoeltjes beginnen te spruiten...

Maar 's avonds werd er een feestje gegeven voor de vrijwilligers die vandaag vertrokken, en toen herinnerde ik mij plotseling weer waarom ik hier ben :). De kinderen van het koor hadden liedjes voorbereid om de Amerikanen te bedanken voor hun werk hier. Het koor oefent elke dag, en dat was te merken! Die kindjes kunnen zó mooi zingen, ik kreeg er kippenvel van. Zelfs de Amerikanen, die van de mooie Spaanse teksten geen woord konden verstaan, hadden tranen in hun ogen. Daarna kregen de kinderen frisdrank en ijs van de Amerikanen, dat was een enorme traktatie voor hen! Het was fantastisch om te zien hoe blij ze waren :)

Vandaag is een deel van de Amerikanen dus vertrokken. Ik vind het jammer dat ze al weg zijn, het was een heel leuke groep, ook al waren ze veel ouder dan ik. Ze grapten dat ik nu 8 pleegvaders heb, en zo voelde het wel een beetje :). Ik ben heel blij dat ik deze fijne mensen heb mogen ontmoeten, en ik heb er 8 uitnodigingen naar South-Carolina aan overgehouden! Ik weet al waar ik volgende lente mijn paasvakantie zal doorbrengen... :)


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen